למה צריך לעשות טיפול שורש?

כל מחלה צריכה תרופה
כל מי שחש כאבים בשיניו פעם אחת שיקום. עכשיו תשבו. יש דברים שלא כדאי להתעסק איתם, השיניים הם אחד מהם. השן שלנו היא אחת מהדברים החשובים ביותר שקיימים אצלנו, אנחנו תמיד משתמשים בה תמיד מרגישים אותה והיא תמיד במרכז העניינים היום יומיים. כל הזנחה קטנה באזור הרגיש הזה שנקרא פה הוא פשע שעלול לגרור אחריו השלכות כבדות. אוי כמה שהפה שלנו זוכר ומרגיש כל דבר- מחור פצפון שלא נסתם בזמן, עלולות להתפתח זהום עם חיידקים שעלול לגרום למותה של השן.

קטנה, לעיתים חבויה ולא תמיד יודעים מה היא צריכה
השן שלנו בנויה מ3 שכבות: הראשונה היא אמייל, השנייה דנטין (חומרים קשים) והשלישית מוך השן. טיפול השורש בא לענות על הצורך להיפטר מהכאבים שגורמת עששת בשן, שעברה את הזגוגית ושכבת הדנטין של השן כבר נמצא במוך השן- הרקמה הפנימית של השן שיש בה כלי דם ועצבים.
הזנחנו, זלזלנו, לא שמנו לב לכאבים קטנים? אנחנו עלולים להסתכן בכך שהשן שלנו תעבור הרס משמעותי, הרס שיגרור אחריו טיפול שורש.

צריך לדעת לסיים
נסו לדמיין ענף יבש אל מול ענף רטוב ולנחש מה עמיד יותר. ניחשתם נכון, ענף יבש יישבר בקלות רבה יותר מענף שבור. כזו היא השן אחרי טיפול שורש, היא ריקה מתוכן ומיובשת יותר. בעקבות כך היא תיטה להישבר ביתר קלות ובצורה לא כל כך טובה. בנוסף, תהיה חשופה לדליפת חיידקים בגלל שטח המגע העצום בין שטחי השן ההרוסה למבנה הגדול. כל הנאמר הוא לא למטרת הפחדה אלא להיפך, כדי להרגיע אתכם ולספר לכם שיש פתרון- כתר. הכתר או בשמו השני "מציל שן אחרי טיפול שורש", הוא המכסה את כל שטח השן. שטח הפנים שהיה מועד לדליפתם של חיידקים, בנוסף לדבק הם מחסום כמעט עמיד לחיידקים לאורך זמן רב. דליפת חיידקים דרך השן תמיד תגרור מעבר שלהם דרך תעלת השורש, ומשם אל העצם התומכת בשן , דבר שעלול להתפתח לדלקת בעלת השפעה סיסטמית על בריאותנו.